Monday 3 June 2013

Surat Untuk Rantau-Net


Yg terhormat Dunsanak kasado alah e...

Maaf ambo sato juo baliak, tapi mungkin iko nan terakhir, sebab bagi ambo perdebatan iko ndak produktif lai. Sebab diantaro awak nan babeda pandapek, batahan di masiang masiang posisi. Itu bagus, aratinyo awak SEPAKAT UNTUK TIDAK SEPAKAT. Sah. itulah demokrasi minang. Namun ado suatu hal yang alun ambo sampaikan, yaitu soal Pak MN dan Irman, Pak MN iko adalah orang tuo, umuanyo alah sepuh, samantaro Uda Irman itu masih 50-an saumua jo anak dan minantu Pak MN sendiri. malah Antaro Uda Irman dan Uda Indra Jaya Januar itu pernah babisnis basamo. Labiah dari itu, Pak MN ko pernah pulo basamo samo jo Irman di MPR dan DPD. 

Bagi ambo nan cukuik disasai adalah, kenapa Pak MN mambuek surek terbuka iko, itu kan samo jo artinyo mampamalukan Irman ditangah balai rami. Sebagai orang tuo Pak MN bisa mamanggia Irman, atau bahkan mendatanginyo, tokh kalau Pak MN datang ka DPD itu beliau indak ka dipareso Satpam bagai do mah, sebab 10 tahun di Gedung Senayan, tantu lah hafal Satpam jo wajah orang tuo awak ko. Tapi kok hal itu tidak dilakukan Pak MN ?, beliau lebih memilih membuka ke ranah publik suatu hal yang (bagi ambo) belum sepatutnya disampaikan ka muko umum saat belum menjadi konsumsi umum. antah kok manuruik Pak MN babeda. 

Namun apo yang dilakukan Pak MN ?, manuruik ambo adalah memberi pukulan pada Irman ditangah orang rami. bagi ambo ndak arif hal itu dilakukan. Pak MN ko memang luruih, tapi tantu ndak etis pulo caro mode itu dilakukan thdp Irman. Ambo bicara dengan Irman itu lamo di ruangan beliau, ambo danga kalimat beliau soal Lippo ko, soal kehadiran di acara Ground Breaking itu. 

Orang Minangkabau adalah orang yang besar dari berdialektika, berdebat dan berseteru kalimat. Minangkabau terkenal sebagai gudangya intelektual dan juru runding andal. Hatta dan Syahril pernah berdebat, Natsir dan Aidit juga melukan itu. Namun keduanya tidak saling mempermalukan. Elegan cari yang mereka pakai, YANG TUA MENGHARGAI YANG MUDA, YANG MUDA MENGHORMATI YANG TUA, itu prinsip, kalau saling hormati dan menghargai itu yang tidak, ada itu artinyo alah NDAK BAPAMATANG SAWAH LAI. samo je kasado alah e... Kami nan mudo mudo ko kok salah, jan lah disorak an ditangah pasa rami, namun panggia, pilin pusek e sampai ta angkek tapak kaki e tu, labiah bisa kami tarimo daripado disorak i ditangah pasa, ilang lo parasan kami, ketek pulo jadinyo nan tuo tuo itu dek kami. Dewasalah bersikap. kalau istilah awak awak mudo kini, KOK KITA SEPERTI ORANG YANG KURANG PIKNIK YA...??? he he he

Ambo minta maaf ka Pak MN babeda pandapek bagi ambo biaso, pun ka palanta ko ambo juo minta maaf, ambo kiro ikuiknyo ambo bakomentan di RN sudah membuka ruang dialog dan memberi wacana lain, semoga. 

Kapado Pak Syaaf Bahar, Mak Ajo Buyuang (ZB), Mak Uncu Dutamardin, Pak Sutan Sinaro, Uda Ibnu Kamang, Mak Ngah Syamsir Syarief, Uda Miko, Sutan Nofend, Sanak Reza dan kadaso alah e. ambo pamit kambali duduak di suduik lapau, bialah kami mandanga je, sato galak kalao ado nan lawak, atau taibo kalau ado ado nan sadang manangih. 

Salam hormat dari Ambo salam takzim untuak para orang tuo.
Billahitaufik wallhidayah
Wassalamualaikum Warrahmatullahiwabarakaatuh

No comments:

Post a Comment